نشست شورای استاندارد استان یزد با حضور رییس سازمان ملی استاندارد ایران، استاندار ، معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار و اعضای این شورا روز سه‌شنبه 28 فروردین‌ در  استانداری یزد برگزار شد.
نیره پیروز بخت، رییس سازمان ملی استاندارد ایران در این نشست با بیان اینکه در سال جاری با دو تحول عمده در نظام استانداردسازی روبرو هستیم، گفت: نامگذاری امسال از سوی مقام معظم رهبری به‌عنوان سال حمایت از کالای ایرانی، مسئولیت‌های سازمان ملی استاندارد ایران را دوچندان کرده است زیرا باید برای حمایت و گسترش استفاده از کالاهای ایرانی، نخست به بحث افزایش کیفیت‌ محصولات پرداخته شود و استاندارد در این زمینه نقش اساسی ایفا می‌کند.
پیروز بخت بیان کرد: تحول مهم دیگری که در سازمان ملی استاندارد در حال وقوع است، تقویت نظام استانداردسازی در کشور است و تلاش می‌کنیم با تدوین قوانین به‌روز، از موازی‌ کاری در حوزه کیفیت ‌بخشیدن به کالاهای ایرانی جلوگیری کنیم.
رئیس سازمان ملی استاندارد ایران ادامه داد: بر این اساس در تلاش برای داشتن یک نظام استانداردسازی یکپارچه هستیم و تاکنون نیز برخی آیین‌نامه‌ها در این زمینه تدوین‌شده و تفاهم‌نامه‌هایی با برخی وزارتخانه‌ها ازجمله وزارت بهداشت و درمان امضاشده است.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به عدم تطبیق برخی محصولات تولیدشده در کشور با کشورهای هدف صادرات خاطرنشان کرد: به دنبال انطباق استانداردهای مشترک با کشورهای مختلف به‌ویژه عراق که هم‌اکنون بیشترین صادرات کشور ما به این کشور انجام می‌شود، هستیم.
پیروزبخت افزود: بر این اساس اگر تطبیق بین استانداردهای یک محصول در دو کشور وجود داشت، روال تولید بر اساس استانداردهای کشورمان خواهد بود و در غیر این صورت، سفارش کالا بر اساس استانداردهای کشور هدف صادرات انجام خواهد شد.
پیروز بخت تصریح کرد: همه تلاش خود را در سازمان ملی استاندارد خواهیم کرد تا در سه حوزه تولید، مدیریت صادرات و مدیریت واردات، کیفیت کالاهای ایرانی را به بالاترین سطح خود ارتقا دهیم.