دونی ویان، رئیس اتحادیه پلاستیک و کائوچو فرانسه، درحاشیه آخرین روزازیازدهمین دوره نمایشگاه ایران پلاست، درگفتگو با  خبرنگار نیپنا ضمن اشاره به کیفیت بالای برگزاری این رویداد بین المللی عنوان کرد: مساحت پاویون فرانسه کوچکتر از فضای مورد انتظار بود ومن به عنوان رئیس اتحادیه پلاستیک فرانسه تمام تلاش خود را برای فراهم ساختن امکان حضورهر چه پررنگ تر شرکت های فرانسوی در دوره های بعدی به کار خواهم بست.

وی در ارتباط با تفاهم نامه جدید همکاری میان اتحادیه پلاستیک و کائوچو فرانسه و پژوهشگاه پلیمر ایران که در سومین روز نمایشگاه به امضاء رسید؛ افزود: متاسفانه تحریم های اعمال شده علیه ایران درسال های اخیر، تا حدودی سبب محدود شدن دسترسی این کشور به فناوری های نوین شد و امیدواریم که با تفاهم نامه جدید بستر مناسبی برای تبادل دانش فنی میان شرکت های ایرانی و اروپایی فراهم شود.

ویان خاطرنشان کرد:  برخوداری از منابع غنی، نیروی کار با مهارت و نسبتا ارزان ازجمله مهمترین جذابیت های بازار ایران برای فرانسه به شمار می روند. از طرفی ایران از یکی مهمترین تولیدکنندگان مواد اولیه پتروشیمی درجهان است که این موضوع پتانسیل های فراوانی را برای همکاری میان دو کشور ایجاد می کند.

 به گزارش نیپنا، امسال 600 شرکت داخلی و 524 شرکت خارجی در نمایشگاه ایران پلاست حضور دارند و تعداد شرکت کنندگان خارجی و داخلی در یازدهمین نمایشگاه بین المللی ایران پلاست نسبت به دوره قبل به ترتیب 21 و 39 درصد افزایش یافته است.

یازدهمین نمایشگاه ایران پلاست امسال میزبان بیش از 500 شرکت خارجی از 23 کشور جهان شامل بلژیک، دانمارک، آلمان، فنلاند، فرانسه، یونان، هند، صربستان، ایتالیا، کره جنوبی، اتریش، لوکزامبورگ، سوئیس، اسپانیا، انگلیس، تایلند، چک، قبرس، ترکیه، تایوان، چین، ژاپن و امارات خواهد بود که این تعداد شرکت کننده نشان دهنده جایگاه صنعت پتروشیمی کشورمان در عرصه بین المللی است.

یازدهمین دوره نمایشگاه بین‌المللی ایران پلاست 2 تا 5 مهرماه 1396 درمحل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران در چهار گروه مواد اولیه، کالاهای ساخته و نیمه ساخته شده، ماشین آلات و تجهیزات و خدمات برگزار می شود.